Sider

lørdag 21. januar 2012

FANAKOFTE med hette

Endelig ferdig med ny fanakofte til Vetle. Oppskriften er hentet fra 30 år tilbake i tid. Denne habitten hadde jeg selv som syvåring og som tolvåring. Førstegang rød og hvit, andre gang lilla og hvit. Knikkers , kofte og strømper. Husker jeg syntes jeg var veldig fin. Var til og med avbildet i Tønsbergs blad, som "modell" for mammas strikkebutikk (he, he). 

 
Vetle sin er grå og hvit. Strikket etter god gammal oppskrift, med hette. Ser at modellene på den tiden er laget litt bredere enn jeg kunne tenkt meg nå, men den erfaringen får man ta med til neste prosjekt.Minstemann har allerede Fanakofte i brun, så i morgen skal de ut i matchende habitt. Forhåpentligvis på aketur....

2 kommentarer:

  1. Herlige fanakofter! Så utrolig stilig med hette!
    Du er fabelaktig god Fru U ♥

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar inne hos meg. Har nok ikke malt alt du så på bildene, lå bare ut bilder som jeg selv har funnet inspirerende, så du skal ikke se bort fra det blir mer som blir malt med tavlemaling. Lekre trøyer! Synes fanamønsteret er så flott, har nettopp blitt ferdig med en vest i fanamønster til min kjære, kanskje jeg må gå igang med denne trøyen og. Var sååå flott!!

    Veronica :-)

    SvarSlett

Takker og bukker hvis du vil legge igjen ett hint om at du har vært innom.