Sider

fredag 4. februar 2011

Oppbevaring- utfordring i Februar!

For andre gang griper jeg muligheten , og melder meg på NIB`s utfordring. Nå i februar skal man komme med tips og smarte løsninger man har for oppbevaring i heimen. Som jeg har skrevet i bloggen gang på gang tidligere, så kan man ikke få organisert, sortert og oppbevart nok. 

                            Det mest geniale vi har gjrot i vårt hus, er å lage en stor oppbevaring for leker. Ikke noe er verre enn når det flyter ukontrollert med leker på gulv og i møbler til alle døgnets tider. Vi har revet bort den "flotte" marmorerte vinduskarmen, og bygget en egen benk i vinduet. Hovedpoenget var faktisk å kunne sitte i vinduet og nyte utsikten over store deler av Bergen. Men som en bonus koma lle de gode skapene under til oppbevaring av leker. Vi har lego i ett, Briotog i neste, biler i neste o.s.v. Ingen får gå til sengs før alt ligger der det skal, for å kunne starte neste dag med ett smil om munnen.

Jeg stod for ide og tegning. Mannen for utforming.

Ikke så aller værst fornøyd med den spesialbestillte skyvedøren vi har satt opp i innergangen heller. Der var det bare ett stort "død-rom", og potensiell rotekrok rett utenfor gjestedoen. Dørene er av enkleste sort, og har fått tapet fra FERM-living.Her lagrer vi ytterklær som ikke brukes daglig. Ett skostativ  og masse hyller rommer både ditt og hint.

Til slutt må jeg nevne kontoret. Der har vi en hel vegg med hyller fra IKEA gulv til tak. To skap har fått glassdører, med glass-knotter. Resten har bare rom til baøer, kasser, magasiner og strikkekurv. Veldig deilig. Alt har sin plass, så det er ikke noe å lure på.



3 kommentarer:

  1. Kjempekjekke lekekasser!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Award og ny utfordring til deg på bloggen min :))

    SvarSlett

Takker og bukker hvis du vil legge igjen ett hint om at du har vært innom.