Sider

lørdag 28. mai 2011

Hva er yndlingsblomsten din , Mamma?

Vi har akkurat vært en uke på Mallorca. der blosterer det i hvert hjørne, og det florerer med krukker. Veldig herlig, og dette ble Vetle på snart 4 veldig opptatt av. Hva er yndlingsblomsten din mamma, spurte han hver dag. Egentilig har jeg alltid tenkt at det er Cala.

Ved nærmere ettertanke kom jeg imidlertid frem til at det ikke var sant langer, det er bare noe som henger igjen fra brylluppstidene i 2006. Den romantiske, hvite Cala. Missforstå ikke, jeg er fremdeles stor fan av Cala, men det er annet jeg er vel så glad i. Og det som har seilet opp som nummer en nå, er faktisk Papegøyeblomsten. Herlig, morsom og orange. Og litt retroinspirert. Glir rett hjem i vår stue..........


Så, i Spania hvor denne vokste utenfor annenhver dør, har vi nå kjøpt frø, og prøver lykken i egen vinduskarm. Har ikke helt trua, altså, men vi får se hva det blir. Frøene , 3 i tallet, har ligget i vann i 24 timer, før de nøysommelig er stukket 2 cm ned i godt fuktet jord. Står i vinduskarmen inntl videre, og vi får se hva dagene bringer. 

Hadde jo vært gøy da.


2 kommentarer:

  1. For en stilig blomst!
    Skikkelig retro som du sier;)
    God helg ønskes!
    klem m

    SvarSlett
  2. He he, jeg hadde ogås dilla på Cala da vi giftet oss, hadde det i buketten. Papegøyeblomst er kul!

    SvarSlett

Takker og bukker hvis du vil legge igjen ett hint om at du har vært innom.